luni, 20 ianuarie 2014

Pizza cu aluat subtire

        Un aluat subtire si moale, care daca il lasi putin mai mult la cuptor devine si usor crocant. Reteta este de la sora mea din Italia, insa neavand cuptor cu lemne, nu a iesit ca cel italian, dar se apropie putin :D! Va ramane aluatul care il voi utiliza de acum incolo la pizza.

       Ingrediente:
-600g faina,
-12g drojdie proaspata, jumatate de cubulet mic.
-un praf de sare,
-300-350ml apa calduta.
-400g cascaval,
-150-200g salam/sunca/ sau orice alt feliat,
-4 ciuperci proaspete,
-100g masline,
-1 ardel gras,
- o ceapa mica,
-150g sos de rosii,
- condimente sos: cimbru, patrunjel, sare, piper, oregano, 2lg ulei.
-2 rosii.
      Lista cu ingrediente care le puneti pe aluat poate fi diferita, puteti folosi ce aveti prin frigider, eu niciodata nu pun aceleasi ingrediente, depinde ce am si prin casa.
     Turnam faina intr-un bol.
     Punem drojdia, o lingurita de zahar si doua de apa calda intr-o canita si o dizolvam, adaugam 1 lingura cu faina pana devine ca o smantana groasa. O punem la loc caldut pana isi dubleaza volumul. 
     Incalzim 350ml apa calda unde punem un praf de sare.
     Incepem framantatul: turnam drojdia si pentru inceput doar 300ml de apa, peste faina.
     Conteaza foarte mult faina cand facem un aluat, pentru ca cantitatea de lichid poate fi diferita pentru a obtine acelasi rezultata. Bine inteles, nu e vorba de sute de mililitri, ci de zeci, 20-50ml. 
      Dupa ce amestecam ingredientele un pic, acum putem decide daca mai este nevoie de apa, sau nu, la mine a fost nevoie de 50ml pentru a obtine un aluat foarte moale.
      Acum, ca avem o masa omogena, am rasturnat aluatul pe masa de lucru si am inceput sa il framant inca putin, insa nu cu faina. Am pus un pic de apa calduta intr-un pahar si imi udam mainile pentru a nu se lipi. Puteti framanata si cu ulei, e mai usor. Daca se lipeste foarte tare de maini mai pudrati-l cu putina faina.
      L-am izbit de vro doua ori de masa :D si dupa 10 min, cand am termina de framantat l-am pudrat un pic cu faina. Aici puteti vedea cat de elastic si moale era.
     L-am impartit in doua.
     Am pus o bila de aluat in tava  (sa nu fie rece tava) acoperim cu hartia de copt pt a nu se lipi de prosop si lasam la crescut vro ora, la loc caldut. De asemenea, se poate lasa la crescut intr-un bol si dupa se va separa..

    Acum il intindem intr-un strat subtire in tava.

      Ingredientele folosite de mine:
     Ciupercile taiatile felii subtiri, fara cotor.
     Ardelul si ceapa taiate julien. Salamul taiat felii subtiri. Cascavalul il radem. Se poate si felia.
     Ungem pizza cu sosul de rosii amestecat cu condimentele si 2 lg de ulei.  Primul ingredient peste sos este cascavalul ras, dupa feliatele, ardelul, ceapa, ciupercile, maslinile si gata. 
     Aceasta este a doua pizza, facuta in forma rotunda.

     Dam la cuptor la 190-200ºC -15-20min. Insa mare atentie!!! Dam drumul doar la flacara de jos si asezam pizza putin mai sus de jumatatea cuptorului.
     Cu 5 minute inainte de a scoate pizza mai puteti pune putin cascaval deasupra si sa deschideti si flacara de sus, da sa mutati tava putin mai jos.
aluat subtire
     Abia scoasa din cuptor si taiata pentru a fi savurata, iesea abur...Yammmyyyy

aluat subtire
 Sa aveti pofta!










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu