joi, 24 ianuarie 2013

Prajitura Bounty Bars

cocos








     Ingrediente:
     Blat:
-125g unt,
-100g zahar,
-3 oua,
-200g faina,
-2 lg cacao,
-3lg lapte,
-1lingurita praf de copt,
-optional:100ml lichior de cocos, 50ml crema de whisky.
     Crema:
-380ml lapte,
-4lg rase de gris,
-125g unt,
-110g zahar,
-110g nuca de cocos.
     Glazura1:
-200g ciocolata cu lapte,
-50g unt sau 1lg ulei.
     Blat: Se freaca untul cu zaharul. Se adauga ouale, pe rand, mixand dupa fiecare.
blat
     Va arata ca o crema taiata, insa nu va panicati.:D. Adaugati laptele.
     Faina se amesteca cu cacao si cu lingurita de praf de copt. Se pune peste unt, treptat si se omogenizeaza.
     Se toarna compozitia intr-o tava tapetata cu hartie de copt.
blat
     Se da la cuptor, 180ºC-15-20min. Se verifica cu o scobitoare.
    Se lasa la racit si dupa se insiropeaza cu 100ml lichior de cocos / 50ml crema de whisky cu 50ml apa/ lapte sau se lasa neinsiropat.
    Crema: Laptele, untul,zaharul si grisul se pun pe foc mediu-mic pana se ingroasa.
crema de cocos
    Se adauga cocosul si se amesteca continuu inca 2 min. Se toarna fierbinte peste blatul racit si insiropat.
prajitura cu cocos
     Glazura1: Ciocolata bucatele se pune impreuna cu untul la topit la bain-marie. Cand s-a topit se pune peste crema si se niveleaza. Se da la rece 1 ora dupa care se taie.
     Ca sa nu se rupa ciocolata, se incalzeste cutitul in apa fierbinte, se sterge si se portioneaza.
     Eu am facut si cu o altfel de glazura 2 deoarece am uitat sa cumpar ciocolata :D.
     Am folosit : -60ml apa     -3lg cacao     - 4 lg zahar    -1 lg ulei   -1lingurita faina.
     Se pune zaharul pe foc, se tine pana se dizolva, am adaugat faina amestecata cu 2linguri de apa, cacao si am mestecat bine 1 min dupa care am dat deoparte si am pus uleiul.


     Ies bune in ambele variante, cea cu ciocolata fiind putin mai dulce.
 glazura de  ciocolata
 prajitura cu cocos
     Reteta preluata de la Laura Sava. Multumescccc! :*  >:D<

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu